یزدفردا : نماینده منتخب مردم شهرستان يزد و صدوق كه به منظور بررسي مسائل و مشكلات سازمان تعاون روستايي در جلسه شوراي اداري اين سازمان حضور يافته بود گفت: تعاونيهاي روستايي و كشاورزي بايد براي روستاييان اثربخشی داشته باشند. محمد صالح جوكار با اشاره به نقش تعاونيها در اقتصاد روستا، خواستار توسعه عمليات اقتصادی ، بازار يابي و بازار رساني محصولات كشاورزي از طریق تشكل هاي بخش كشاورزي شد، وي افزود امروزه هزينه توليد برخي محصولات کشاورزی بيش از قيمت فروش آن توسط كشاورزان است و اين موضوع توليد را تحت شعاع قرار مي دهد. صالح جوكار گفته تحقيقات و پژوهش در زمينه كشاورزي بايد توسعه يابد. وي اظهار داشت فضاي سبز براي جامعه يك نياز اساسي و مبرم است و توسعه صنعت براي توليد ثروت زيانبار.

نماينده مردم يزد و صدوق با توصيف اينكه قانون زمينه ساز و بستر ساز حل مشكلات مردم و جامعه است عنوان كرد: دنبال راهكار و مصوبات اجرايي در جلسات هستم، تعامل و هم انديشي از شما، چانه زني و پيگيري در حوزه قانون گذاري از من.

 در ادامه رئيس سازمان جهاد گشاورزي استان گفت: پايه و اساس بشريت بر كشاورزي بنا شده و استقلال غذاي كشور منوط به كشاورزي است. ابرقويي از اينكه مقدمات توليد محصولات كشاورزي به دست يك وزارتخانه و قيمت گذاري، صادرات و واردات اين محصولات به دست وزارتخانه ديگر باشد، انتقاد كرد و افزود: تنظيم بازار بايد بدست وزارتخانه اي باشد كه متولی توليد است.

 در اين نشست مدير سازمان تعاون روستایی استان از وضعيت كشاورزي، وظایف و اهداف تأسيس اين سازمان بياناتی داشت . مرشدي، سازمان تعاون روستايي را يك وزارت كشاورزي كوچك با اساس نامه جامع و كامل توصيف كرد. وي رقابت و موازي كاري بخشي از دستگاه هاي دولتي با سازمان تعاون روستایی، نداشتن ردیف بودجه اختصاصي و كمبود نيروي انساني را از عمده ترين مشكلات سازمان تعاون روستايي عنوان كرد. مرشدي ايجاد پايانه صادراتي و چارتر پروازی محصولات كشاورزي، زمينه سازي جهت بهره مندي شبكه تعاونيهاي روستايي از اعتبارات  و تسهیلات وزرات تعاون،کار و رفاه اجتماعی و اعتبارات خشكسالي، اختصاص ردیف اعتباري ملی و عضويت رسمي سازمان تعاون روستايي در كميته هاي كارگرو هاي استاني را خواستار شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا